دنا كه در واقع نسخه تكامل يافته سمند است و روي پلت فرم آن ساخته شده، از همان موتور EF7 سمند كه يك پيشرانه ۱.۷ ليتري با ۱۱۵ اسب بخار نيرو و ۱۵۷ نيوتن متر گشتاور است استفاده ميكند. اين موتور به يك گيربكس ۵ دنده دستي مجهز بوده و خروجيهاي موتور به كمك آن به چرخهاي جلو ارسال ميگردد. موتور دنا استاندارد آلايندگي يورو ۴ داشته و طبق ادعاي ايران خودرو، مصرف سوخت تركيبي آن برابر با ۷.۷۴ ليتر به ازاي هر صد كيلومتر اعلام شده كه بيشتر به يك شوخي ميماند. يكي از مواردي كه حتي اگر كسي سمند و دنا را نشناسد، با توجه به آن ميتواند متوجه وجود ارتباطي عميق بين اين دو خودرو شود، ابعاد بدنه كاملاً مشابه آنهاست كه هر دو خودرو، ۱۷۲۰ ميلي متر عرض و ۱۴۶۰ ميلي متر ارتفاع داشته و فقط دنا با داشتن ۴۵۵۹ ميلي متر طول، اندكي از سمند درازتر است.
طراحي ظاهري :
سه تغيير در طراحي ظاهري اين دو ايجاد گرديده ( دنا و دنا پلاس ) كه بسيار خوب و نويد بخش است، تغييراتي كه براي بار نخست در خودرو هاي توليد ملي مورد استفاده قرار گرفته است، اما به هر حال قالب اصلي و شكل و شمايل كلي دنا پلاس تغيير فاحشي با فيس ليفت سابق خود نداشته است و به مانند خيلي از فيس ليفت هاي ديگر ايراني ما بيشتر شاهد اسپرت كردن هستيم تا فيس ليفت.
مشخصاتفنيدناhttps://www.dorhato.com/car-information/view/36/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-1393-1397 پلاس و دنا :
بايد گفت كه دنا پلاس از لحاظ فني مانند دنا است، چرا كه، موتور دنا پلاس همان موتور معروف EF7 است، كه قدرتي معادل ۱۱۵ اسب بخار دارد و همان طور كه در مقاله مربوط به دنا عنوان كرديم، اگربه وزن دنا كه ۱۲۷۷ كيلوگرم است، دقت كنيم بي شك نمي توان انتظار شتاب خيلي خوبي را از آن داشت. ولي خوشبختانه دنا با دارا بودن، پدال گاز برقي و ضرايب خوب دنده ها، حس شتاب گيري بهتري نسبت به سمند EF7 و سمند SE را داشته است، اما بدون ترديد آنچه ازموتور معروف EF7 كه موتور ملي است مشاهده شده است، چند ايراد است كه عبارتند از: ۱) صداي وحشتناك موتور ۲) عدم هماهنگي موتور و جعبه دنده كه باعث مي شود در دنده ۵ گژكاري وجود داشته باشد ۳) زود جوش بودن آن است.
قيمت
اما اصليترين مشكل اين محصول قيمت آن در حال حاضر است. طبق گفتهها و شواهد موجو، قيمت اين خودرو در بازار كشور هماكنون برابر با 53 ميليون تومان بوده و اين درحاليست كه در روزهاي اوليه عرضه در كشور با قيمتي برابر با48 الي49 ميليون تومان عرضه شده و با رشد قيمت بيش از حد تصور، حال با اين برچسب عرضه ميشود.
اين افزايش در صورتي انجام پذيرفته كه رقباي اين محصول كمتر دچار اين مسئله شده و محبوبيت و استقبال روزهاي نخستين از دنا پلاس، هماكنون با كاهش روبهرو است. اما اين نكته همواره قابل مشاهده بوده و بهغير از دنا پلاس در برخي موارد، ديگر خودروها همچون 206 تيپ پنچ، تندر 90 E2، پژو پارس و آريسان نيز دچار اين افزايش قيمت در چند وقت اخير يا بهتر است بگوييم يكسال گذشته شدهاند، اين امر به تنهايي يكي از عوامل كاهش فروش محصولات اين شركت بوده و اگر ادامه يابد، ايران خودرو شاهد ضرر و كاهش نرخ سود بيشتري نسبت به چندين دوره گذشته خود خواهد بود.